czwartek, 31 grudnia 2015

Podsumowanie roku 2015

Zdjęcie własne

Witam Was dzisiaj ciepło w ten delikatnie chłodny dzień w ostatnim poście 2015 roku! Czas na podsumowanie tego roku.


Nowości

       Co się ciekawego stało w tym roku? Luty, choć krótki, przyniósł wiele motywacji i wreszcie ruszyłam z projektem "Na językach" w ramach którego od czasu do czasu na blogu pojawiają się recenzje magazynów językowych, fiszek, a niedługo także książek! W marcu obchodziłam swoje kolejne urodziny, więc odbyła się mała urodzinowa impreza, gdzie dostałam kilka książek (których do tej pory nie przeczytałam) oraz minął rok odkąd przyjaźnię się z Abigail. Maj okazał się zwariowanym miesiącem - udało mi się wybrać wraz z Oliwią do Warszawy na Targi Książki w Warszawie, zdobyć autograf Ceceli Ahern oraz spotkać się z wspaniałymi osobami. Na moim kanale mogliście obejrzeć 4 vlogi właśnie z tego pobytu. No i dało mi to motywację, żeby kanał wreszcie ruszył. Czerwiec był szalony pod każdym względem, przecież był koniec roku, a wszyscy uczniowie wiedzą, że nauczyciele uwielbiają robić różne dziwne niespodzianki, takie jak niezapowiedziane testy. Wtedy też wybrałam się ze swoją klasą na zieloną szkołę nad morze - gdzie było niesamowicie. W lipcu wystartowałam także z projektem "Światła, kamera, AKCJA!" gdzie pojawiają się recenzje filmów, a nawet poszczególnych sezonów niektórych seriali. Był to miesiąc trochę zapracowany, ale jestem dumna z efektów - 13 postów (oraz kilku filmików ;)). Sierpień został miesiącem, w którym zapadła decyzja co do mojego autorskiego wyzwania "Paranormal romance" - zostało anulowane. Z tego miejsca chcę podziękować każdemu, kto wziął udział! ♥ Dalej mamy niezbyt ciekawy i spokojny wrzesień. No i październik, który był cudowny pod każdym względem. Pojechałam na Targi Książki w Krakowie, gdzie obowiązkowo spotkałam się z Abi, Jane i Waniliową. Na żywo spotkałam także Milenę, autorkę książki "Miles" z którą od razu się polubiłam i zaprzyjaźniłam. Obecnie prawie codziennie ze sobą rozmawiamy! W listopadzie wraz z Oliwią byłam na maratonie "Igrzysk Śmierci", skąd wyszłyśmy całe zapłakane. Nadal jest to jedna z moich ukochanych trylogii, chociaż nie mogę przywyknąć do tego, że nie będę czekała na następne części... No i grudzień, czyli kolejny wyjazd do Warszawy, a tam świetne spotkanie z Veronicą Roth - autorką "Niezgodnej" oraz Mileną. A do tego święta i te sprawy. Bardzo szalony, ale także bardzo przyjemny rok!


15 najlepszych książek 2015 roku
kolejność przypadkowa
  1. J.D. Horn - Ród - dokładnie pierwsza część trylogii "Wiedźmy z Savannah" gdzie z tyłu znajdziecie moje logo, a w środku - rekomendację. Świetna opowieść o wiedźmach!
  2. A.J. Betts - Zac i Mia - książka na miarę "Gwiazd naszych wina", a może i jeszcze lepsza
  3. Colleen Hoover - Maybe Someday - pierwsze moje spotkanie z Colleen Hoover ale bardzo pomyślne. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się upolować jej inne powieści.
  4. Suzanne Young - Plaga samobójców - coś zupełnie nowego w literaturze YA. Nie mogę się doczekać kontynuacji.
  5. Lissa Price - Starter - również coś, czego do tej pory nie było. Niedawno skończyłam drugi, a zarazem ostatni tom i jedyne co mogę powiedzieć, to "wow".
  6. Milena Wiktoria Jaworska - Miles - powiem tak: nie jest to idealna książka, kilka rzeczy bym zmieniła, ale w gruncie rzeczy okazała się bardzo dobra i z pewnością warto poświęcić jej uwagę.
  7. Michelle Falkoff - Playlist for the Dead - przeczytałam tą książkę przed premierą, ale nadal nie jestem w stanie napisać recenzji. To było coś niesamowitego. Po prostu brak mi słów żeby to opisać.
  8. C.C. Hunter - Wybrana o zmroku - fenomenalne zakończenie fenomenalnej serii. Jeśli jeszcze nie zaczęliście Wodospadów Cienia, to czym prędzej to zróbcie!
  9. Veronia Roth - Niezgodna - zapewne zdajecie sobie sprawę z tego, że "Niezgodna" nie wyszła w 2015 roku. To prawda. Jednak uznałam, że w tym rankingu powinny się znaleźć książki, które po prostu podbiły poje serce w tym roku. I właśnie w ten sposób znalazła się tu ta powieść.
  10. C.J. Daugherty & Carina Rozenfeld - Tajemny ogień - ojejku, kolejna książka, która okazała się genialna! Warto wspomnieć, że w zeszłorocznym rankingu pojawili się "Wybrani" autorstwa C.J. Daugherty.
  11. Kass Morgan - Misja 100 - powieść, na podstawie której powstał jeden z moich ukochany seriali, czyli "The 100". Dzieło Kass Morgan nie jest idealne, ale za to bardzo wciągające.
  12. Cecelia Ahern - Kiedy cię poznałam - rok temu w najlepszych książkach znalazła się "Love, Rosie", w tym roku przyszedł czas na "Kiedy cię poznałam". Cudo!
  13. Roald Dahl - Charlie i fabryka czekolady - film uwielbiam, książkę także. Nic dodać, nic ująć.
  14. Melissa de la Cruz - Wyspa Potępionych - mam nadzieję, że w tym wypadku wystarczy napisać "Kocham to!".
  15. Rebecca Donovan - Oddychając z trudem - chociaż w 2015 roku przeczytałam także ostatni tom "Oddechów", to właśnie "Oddychając z trudem" okazała się najlepsza. 

Kilka filmów wartych uwagi 


Zbuntowana
Premiera: 20 marca (Polska)
Reżyseria: Robert Schwentke
W rolach głównych: Shailene Woodley - Beatrice Prior; Theo James - Cztery
Opis: Nastoletnia Beatrice Prior w imię miłości porzuciła uporządkowany świat i teraz, naznaczona piętnem Niezgodnej, musi zmagać się z konsekwencjami swojej decyzji. Podjęta przez nią walka może mieć wpływ nie tylko na jej osobistą przyszłość, ale także wstrząsnąć posadami otaczającego świata. O ile oczywiście  uda jej się udźwignąć spoczywające na niej brzemię, by w ogarniętym wojną domową świecie zdać niespodziewany i trudny egzamin dojrzałości. A jednocześnie nie utracić tego, na czym zależy jej najbardziej.






 W głowie się nie mieści
Premiera: 1 lipca (Polska)
Reżyseria: Pete Docter
W rolach głównych: film animowany
 Opis: Dorastanie bywa trudne, także dla Riley. Jak każdym z nas, bohaterką kierują uczucia: Radość, Strach, Gniew, Odraza i Smutek. Kiedy dziewczyna jest zmuszona porzucić swoje dotychczasowe życie na środkowym zachodzie USA, ponieważ jej ojciec dostał pracę w San Francisco, usiłuje dostosować się do nowej sytuacji. Chociaż Radość, najważniejsze uczucie, robi wszystko, by utrzymać pozytywną atmosferę, Riley nie jest łatwo odnaleźć się w nowym mieście, domu i szkole…








Papierowe miasta
Premiera: 31 lipca (Polska)
Reżyseria: Jake Schreier
W rolach głównych: Nat Wolff - Quentin Jacobsen; Cara Delevingne - Margo Spiegelman
Opis: Quentin Jacobsen - dla przyjaciół Q - od zawsze jest zakochany we wspaniałej koleżance, zbuntowanej Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie przeżyli razem coś niesamowitego, teraz chodzą do tego samego liceum. Pewnego wieczoru w przewidywalne, nudne życie chłopaka wkracza Margo w stroju nindży i wciąga go w niezły bałagan. Po czym znika. Quentin wyrusza na poszukiwanie dziewczyny, która go fascynuje, idąc tropem skomplikowanych wskazówek, jakie zostawiła tylko dla niego. Żeby ją odnaleźć, musi pokonać setki kilometrów. Po drodze przekonuje się na własnej skórze, że ludzie są w rzeczywistości zupełnie inni niż sądzimy.




Następcy
Premiera: 31 lipca (świat)
Reżyseria: Kenny Ortega
W rolach głównych: Dove Cameron - Mal; Cameron Boyce - Carlos; Sofia Carson - Evie; Booboo Stewart - Jay
Opis: W magicznym królestwie Auradonu Król Bestia i Królowa Bella szykują dla swojego syna, Księcia Bena, ceremonię przejęcia tronu. Jego pierwszą oficjalną decyzją jest sprowadzenie do Auradonu dzieci mieszkających na Wyspie Potępionych - miejscu będącym domem wielu słynnych czarnych charakterów. Mal, Evie, Carlos i Jay po raz pierwszy opuszczą wyspę. Czy podążą śladami swoich rodziców? A może odnajdą w sobie dobro i uratują królestwo?






Kosogłos. Część 2
Premiera: 20 listopada (Polska)
Reżyseria: Francis Lawrence
W rolach głównych: Jennifer Lawrence - Katniss Everdeen; Josh Hutcherson - Peeta Mellark; Liam Hemsworth - Gale Hawthorne
Opis: Katniss Everdeen i przywódcy Dystryktu 13 rozpoczynają wielką ofensywą przeciwko Kapitolowi. Walka toczy się już nie tylko o przetrwanie, ale o przyszłość całego narodu. Katniss wspierana przez Gale'a, Finnicka  oraz Peetę planuje zamach na prezydenta Snowa. Bezwzględni wrogowie i moralne wybory, przed którymi stanie Katniss, będą dla niej większym wyzwaniem niż cokolwiek, co wcześniej przeżyła na arenach Głodowych Igrzysk.








Rok w liczbach
  • Przeczytane książki: 58
  • Napisane posty: 118
  • Napisane recenzje: 51 (książki + filmy + magazyny + fiszki)
  • Wyświetlenia: 68 949
  • Obserwatorzy: 240
  • Google+: 271 obserwatorów
  • YouTube: 104 subskrypcje
  • Komentarze: 1498
  • Fanpage na Facebooku: 445 polubień
  • Nawiązane współprace: 8 (wydawnictwo IUVI, wydawnictwo Albatros, empik.com, wydawnictwo Cztery Głowy, wydawnictwo Insignis, W karteczkach, Galapagos Films oraz portal Papierowy Pies)
  • Najpopularniejszy post: Birthday wishes *konkurs* (654 wyświetleń)
  


A teraz odliczajmy razem! 
3...
2...
1...
Szczęśliwego nowego roku! I oby przyniósł nam wiele uśmiechu, wspaniałych książek i spełnienia marzeń! ♥


 

5 komentarzy:

  1. Gratuluję ci osiągniętego wyniku oraz życzę zaczytanego 2016 roku.
    Pozdrawiam
    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje tylu przeczytanym książek!
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 58 książek - brawo! :) Mój czytelniczy 2015 rok nie był zbyt obfity, ale udało mi się przeczytać kilka perełek.

    Życzę Ci szczęścia i mnóstwa książek w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cały czas poluje na "Plage samobójcoów" i "wyspę potępionych". "Misja 100" pomimo rewelacyjnej ekranizacji mnie osobiście bardzo rozczarowała, za to "Starter" pokochałam. Dla mnie najlepszą pozycją bezapelacyjnie jest "Marsjanin" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje Ci wszystkich wynikow ;)
    darcybetweenbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria