niedziela, 1 stycznia 2017

Podsumowanie roku 2016

Zdjęcie własne






















Witam Was wszystkich na ostatnim poście w tym, 2016 roku. Nie był to najlepszy czas, spodziewałam się czegoś lepszego, ale nie zabrakło też tych dobrych chwil. Po co przedłużać, zacznijmy!

Nowości

Co ciekawego się wydarzyło? Styczeń znów był w miarę spokojny. Blog obchodził 3 urodziny. Zmarł wtedy wybitny aktor, Alan Rickman. W "Kartce z pamiętnika książkoholika" mogliście zapoznać się moimi odczuciami. Zaczęłam także Diabelskie Maszyny które do tej pory tkwią w mojej głowie. W lutym zakończyłam swoją przygodę z Domem Nocy. Byłam także na jednodniowym wyjeździe do Warszawy żeby nagrać filmik do akcji #czytamyrazem organizowanej przez wydawnictwo Otwarte. Przeczytałam wtedy pierwszego e-booka na czytniku wypożyczonym z biblioteki i stwierdziłam, że fajnie byłoby zaopatrzyć się w swój czytnik. Marzec. Pierwsza recenzja płyty na kanale i moje urodziny, które świętowałam w gronie najbliższych. Zakończyłam wtedy także swoją przygodę z trylogią Niezgodna i minęły dwa lata odkąd przyjaźnię się z Abi. W kwietniu przeczytałam Dar Julii, żegnając się z trylogią pani Mafi. Zmienił się wygląd bloga i podoba mi się on o wiele bardziej! Zaczęłam oglądać Teen Wolfa i całkiem się zakochałam ♥ W maju byłam w Warszawie na Targach. Było słabo, ale pocieszam się myślą, że mogłam się spotkać z Abi i Jane. Czerwiec okazał się bardzo zabieganym miesiącem gdyż byłam wolontariuszką na pierwszym Festiwalu Książki w moim mieście, czyli Opolu. Dołączyłam do Bookathonu z książką "Ktoś mnie pokocha" dzięki czemu mogliście poznać moją opinię o opowiadaniu pt.: "Mapa maleńkich wspaniałości". Koniec roku szkolnego i upragnione wakacje. W lipcu pojechałam na swoją pierwszą w życiu kolonię i była to najlepsza decyzja jaką mogłam podjąć. Poznałam wspaniałe osoby i do tej pory wspominam ją z uśmiechem. Nie obyło się bez łez, ale było warto. Wtedy na kanale pojawił się pierwszy filmik z serii "Document Your Life". Zamierzam ją kontynuować, gdyż dzięki temu sama mogę powrócić do poprzednich miesięcy. Byłam także na mini maratonie "Iluzji" gdzie zobaczyłam drugą część, która jest jeszcze lepsza. Sierpień był także bardzo ciekawym miesiącem. Jak co roku pojechałam z moją ciocią nad morze, przeczytałam najwięcej książek w całym roku i miło spędziłam czas. Wrzesień, powrót do szkoły. Premierę wtedy miała książka "Naznaczeni. Mroczna strona"  z tyłu której znajduje się moja rekomendacja ♥ Odnowiłam duologię Gayle Forman, "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz". W kinie obejrzałam genialne "Nerve" z Davem Franco. W październiku pierwszy raz od... bodajże 3 lat nie pojechałam na Targi Książki w Krakowie, ale słyszałam, że i tak było źle. Przeczytałam pierwszą książkę po angielsku, dokładniej mówiąc pierwszą część Harry'ego Pottera. Objęłam patronatem "Podwieczność" Brodi Ashton i zorganizowałam wydarzenie przepełnione różnymi akcjami, a do dlatego, że właśnie ta powieść miała swoje wznowienie. Byłam w kinie na "Deepwater Horizon" który jest niesamowity i powinien wygrać przynajmniej jednego Oscara. Ruszył mój pierwszy Book Tour. W listopadzie zaczął się 6 sezon Teen Wolfa i wreszcie wyszedł film "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". Ruszyłam z akcją "Być albo nie być... Oto są święta" którą pierwszy raz doprowadziłam do końca. Grudzień - święta, czas spędzony z rodziną, bardzo przyjemny miesiąc.

7 najlepszych książek 2016 roku
kolejność przypadkowa

1. Amie Kaufman, Meagan Spooner - W ramionach gwiazd - czytałam tą książkę na początku roku i nadal jestem nią całkowicie zauroczona. Niestety nie mam jej na swojej półce, ale jak najszybciej muszę to nadrobić. A wtedy, przeczytać ją jeszcze raz. Uwielbiam ją! ♥
2. Brodi Ashton - Podwieczność - genialna powieść idealnie splatająca mitologię grecką z codziennością. Pokochałam ją całym sercem, a nawet objęłam patronatem.
3. Neal Shusterman - Podzieleni - nie za bardzo szczęśliwa historia, jednak całkiem wciągająca i zapierająca dech w piersiach.
4. Victoria Scott - Kamień i sól - chciałam tu upchnąć pierwszą część, ale trzymam się postanowienia, że do tego rankingu trafiają książki wydane w tym roku, a drugia część pasuje jak ulał. Nie ma dużej różnicy, obydwie są genialne i trzeba je przeczytać! Nie mogę się doczekać, aż wrócę do tej duologii.
5. Jennifer Lynn Barnes - Naznaczeni - najlepsza książka w całym roku. Idealne połączenie kryminału i powieści dla młodzieży. Druga część także mnie zachwyciła, a z tyłu możecie znaleźć moją rekomendację ♥ Kiedy trzecia część?
6. C.C. Hunter - Niewypowiedziana - całą trylogię o przygodach Delli pochłąnełam w ciągu tygodnia i muszę przyznać, że robią wrażenie. Miło było wrócić do Wodospadów Cienia (także lektura obowiązkowa!).
7. Patrick Ness - Siedem minut po północy - książka, którą przeczytałam zaledwie dwa tygodnie temu, ale nadal jestem nią urzeczona. Bardziej filozoficzna, zapadająca w pamięć, niesamowita.



Kilka filmów wartych uwagi

Wierna
Premiera: 11 marca (Polska)
Reżyseria: Robert Schwentke

W rolach głównych: Shailene Woodley - Tris Prior; Theo James - Cztery

OpisTym razem Tris i Cztery muszą przekroczyć granicę metropolii przyszłości i wejść do zupełnie nieznanego sobie świata,ukrywanego przez system. Jest to jedyny sposób, by ocalić ludzkość i zniszczyć dyktaturę. To co odkryją po drugiej stronie każe im zweryfikować wszystko, w co dotąd wierzyli i raz jeszcze dokonać podstawowych wyborów dotyczących odwagi, wierności, poświęcenia i miłości. Czeka ich ostateczna walka o świat, o siebie, o miłość.

 Alicja po drugiej stronie lustra
Premiera: 26 maja (Polska)
Reżyseria: James Bobin

W rolach głównych: Mia Wasikowska - Alicja Kingsleigh; Johnny Deep - Szalony Kapelusznik

OpisDisney przedstawia wzruszającą opowieść o potędze przyjaźni, rodzinnych więzów i sile przebaczenia. Przejdź przez magiczne lustro i powróć razem z Alicją do olśniewającej Krainy Czarów. Aby ocalić Szalonego Kapelusznika bohaterka będzie musiała wyruszyć w niebezpieczną podróż w czasie i odkryje, jak wydarzenia z przeszłości ukształtowały losy jej przyjaciół (oraz wrogów).









Iluzja 2
Premiera: 8 lipca (Polska)
Reżyseria: Jon M. Chu
W rolach głównych: Jesse Eisenberg - Daniel Atlas; Mark Ruffalo - Dylan Rhodes; Woody Harrelson - Merrit McKinney; Dave Franco - Jack Wilder; Lizzy Caplan - Lula; Daniel Radcliffe - Walter Mabry
OpisGrupa magików, która na wyżyny wzniosła sztukę scenicznej iluzji – ukazując ludzkim oczom rzeczy o jakich dotąd nikomu się nie śniło i obdarowując publiczność milionami dolarów z kont niczego nie podejrzewających bogaczy – tym razem wpadnie w nie lada tarapaty. Ich żądny zemsty dawny rywal podczas finału Super Bowl doprowadzi do katastrofy, o którą oskarżeni zostaną Czterej Jeźdźcy. Uciekając przed FBI i policją, znienawidzeni przez publiczność, będą musieli udowodnić swą niewinność i usidlić groźnego wroga. A  wszystko to oczywiście przy użyciu niezwykłych umiejętności.
Zwierzogród
Premiera: 19 lutego (Polska)
Reżyseria: Byron Howard, Rich Moore

W rolach głównych: film animowany
OpisZwierzogród to jedyne miasto zamieszkiwane wyłącznie przez zwierzęta. Tu możesz zostać kimkolwiek chcesz. Jednak ambitna Judy Hops, szybko przekonuje się, że jako pierwszy królik w policji, nie będzie miała łatwego życia. Aby udowodnić swoją wartość musi rozwiązać pewną kryminalną zagadkę. Jej partnerem w śledztwie zostaje gadatliwy i szczwany lis Nick Bajer.
Deepwater Horizon. Żywioł
Premiera: 30 września (Polska)
Reżyseria: Peter Berg
W rolach głównych: Mark Whalberg - Mike Williams; Kurt Russel - Jimmy Harrell; Gina Rodriguez - Andrea Fleytas; Dylan O'Brien - Caleb Holloway
OpisZbudowana w Zatoce Meksykańskiej platforma Deepwater Horizon jest wielkości małego osiedla i wysokości wieżowca. Ma wydobywać niespotykane dotąd ilości ropy przynosząc swoim właścicielom krociowe zyski. Podczas rozruchu wydobycia dochodzi jednak do awarii, która wkrótce doprowadza do serii eksplozji i pożaru platformy. Jednocześnie w Zatoce rozpoczyna się sztorm. Kapitan Mike Williams otrzymuje informację, że służby ratunkowe nie będą w stanie przyjść załodze z pomocą ze względu na ekstremalne warunki pogodowe. Wiedząc, że w każdej chwili może dojść do zatonięcia platformy, Williams postanawia zrobić wszystko, by ocalić swoich ludzi.
Inferno
Premiera: 14 października (Polska)
Reżyseria: Ron Howard
W rolach głównych: Tom Hanks - Robert Langdon; Felicity Jones - Sienna Brooks
OpisŚwiatowej sławy specjalista od symboli, Robert Langdon budzi się na szpitalnym łóżku w zupełnie obcym miejscu. Nie pamięta, jak i dlaczego znalazł się w szpitalu. Nie potrafi też wyjaśnić, w jaki sposób wszedł w posiadanie tajemniczego przedmiotu, który znajduje we własnej marynarce. Czasu na rozmyślania nie ma niestety zbyt wiele. Ledwie na dobre odzyskuje przytomność, ktoś próbuje go zabić. W towarzystwie młodej lekarki Sienny Brooks, Langdon opuszcza w pośpiechu szpital. Ścigany przez nieznanych wrogów przemierza uliczki Florencji, próbując odkryć powody niespodziewanego pościgu. Podąża śladem tajemniczych wskazówek ukrytych w słynnym poemacie Dantego… 
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Premiera: 18 listopada (Polska)
Reżyseria: David Yates
W rolach głównych: Eddie Redmayne - Newt Scamander; Dan Fogler - Jacob Kowalski; Kathernie Waterston - Porpentina Goldstein
OpisAkcja filmu "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" rozpoczyna się w 1926 roku. Newt Scamander wraca z wielkiej wyprawy, której celem było odnalezienie i opisanie szeregu fantastycznych zwierząt. Jego krótki pobyt w Nowym Jorku mógłby przejść niezauważony, gdyby nie pewien niemag (tj. amerykański mugol) o imieniu Jacob, źle skierowany magiczny przypadek oraz ucieczka kilku fantastycznych zwierząt Newta. Wszystko to może spowodować nie lada kłopoty, zarówno dla świata magicznego, jak i nie-czarów.

Osobliwy dom pani Peregrine
Premiera: 7 października (Polska)
Reżyser: Tim Burton
W rolach głównych: Asa Butterfield - Jake; Eva Green - Alma Peregrine
OpisPodążając za wskazówkami, które zostawił mu ukochany dziadek, Jake odkrywa, że istnieje niezwykły świat poza czasem i przestrzenią, a w nim niezwykłe miejsce, zwane "Osobliwym domem pani Peregrine". Jake poznaje niesamowite moce mieszkańców domu i dowiaduje się, że mają oni potężnych wrogów. Wkrótce przekona się, że jeśli chce ocalić swych nowych przyjaciół, musi nauczyć się korzystać z "osobliwości", którą sam został obdarzony.


Siedem minut po północy
Premiera: 25 grudnia (Polska)
Reżyseria: J.A. Bayona
W rolach głównych: Lewis MacDougall - Connor; Felicity Jones - matka; Liam Neeson - Potwór
OpisNiewielu jest dorosłych, którzy mieliby tyle odwagi co 12-letni Conor. Chłopiec codziennie musi bronić się przed grupą starszych chłopaków, którzy prześladują go w szkole. Prawdziwy dramat jednak rozgrywa się w domu chłopca – samotnie wychowująca go matka przegrywa walkę z chorobą, a lekarze rozkładają ręce. W tej sytuacji Conor zyskuje niezwykłego sprzymierzeńca – jest nim mroczna istota ze snów, która za pośrednictwem niezwykłych, magicznych opowieści wciąga Conora w świat, gdzie znaleźć można odpowiedzi na najtrudniejsze pytania.








Rok w liczbach:

  • Przeczytane książki: 60 (20265 stron!)
  • Napisane posty: 111
  • Napisane recenzje: 61
  • Wyświetlenia: 96 288
  • Obserwatorzy: 284
  • Google+: 304 obserwatorów
  • YouTube: 253 subskrypcji
  • Komentarze: 1919
  • Fanpage na Facebooku: 490 polubień
  • Nawiązane współprace: 1 (wydawnictwo Papierowy Księżyc)
  • Najpopularniejszy post: Suzanne Young - Remedium

4 komentarze:

  1. Gratuluję i oby kolejny rok był jeszcze bardziej owocny

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wyników i życzę równie zaczytanego 2017 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję i życzę sukcesów w 2017 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo szczegółowe podsumowanie. Gratuluję pamięci! Ja nie pamiętam nawet jak mi minął grudzień, heh :)
    Super miesiąc, gratuluję!
    A "Zwierzogród" to jedna z moich ulubionych bajek :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria