piątek, 20 maja 2016

Na językach - English Matters 53/2015

Po dłuższym czasie przychodzę do Was z recenzją magazynu "English Matters", tym razem wydania 53/2015. W tym numerze poczytamy o: byciu Au Pair, karierze Johny'ego Deppa, zagranicznych aktorach, Cyprze, amerykańskiej literaturze oraz różnicami między północą, a południem. Tym razem nauczymy się jak poprawnie zadawać oraz konstruować pytania. Na koniec można zapoznać się z tekstem piosenki "Closer to the Edge" zespołu 30 Seconds to Mars.

This & That - w tym dziale zostają nam przedstawione trzy propozycje spędzenia wakacji w Stanach Zjednoczonych. Najbardziej spodobał mi się artykuł o Disney World (koniecznie muszę kiedyś tam pojechać!), chociaż Park Wodny w Kansas oraz Centrum Handlowe w Minnesocie nie brzmią źle. 

People and Lifestyle - gwiazdą numeru jest Johny Deep, którego podziwiam za jego grę aktorską, zwłaszcza w "Piratach z Karaibów". Wiedzieliście, że zaczynał on jako muzyk? Wiele ciekawostek na temat mężczyzny, a także jego ról. W tym dziale znajduje się także "Vocab Trainer" gdzie przedstawione są zupełnie inne gatunki filmów, np. cyberpunk, film-noir bądź mockumentary. Drugim bardzo ciekawym dla mnie artykułem jest On Par with the Family, gdzie dowiemy się wiele o pracy Au Pair, a także wymaganiach, aby nią zostać. Zespołem o którym mowa w tym numerze, jest 30 Seconds to Mars. Mowa tu o dwóch braciach którzy założyli zespół, a także o ich karierze muzycznej oraz aktorskiej. 

Culture - ciekawe porównanie północnej i południowej części Wielkiej Brytanii, pod względem mowy, pogody, a także mieszkańców. Następnie tekst o zagranicznych gwiazdach filmowych. Niektórzy mogą być wam znani, inni nie. Dobry pomysł, fajnie było przeczytać o aktorach, którzy robią karierę za granicą, a my nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Znajduje się tu także artykuł idealny dla książkoholików, mianowicie klasyka literatury zagranicznej, głównie tworzona podczas II wojny światowej, jednak nie zabraknie tutaj także nowszych tytułów. 

Travel - interesujący artykuł o Cyprze, dzięki którym ta wyspa trafiła na moją listę "do zwiedzenia", oraz o niezbyt miłych rzeczach, które mogą nam się zdarzyć podczas wyjazdu.

Conversation Matters - jak poprawnie zadawać i konstruować pytania. Na pewno mi się to przyda!

Leisure - tekst piosenki "Closer to the Edge" zespołu 30 Seconds to Mars, a także tłumaczenie poszczególnych zwrotów. 





8/10




Słówko numeru: by a strange coincidence | dziwnym zbiegiem okoliczności



 Za możliwość poduczenia się języka angielskiego dziękuję wydawnictwu Colorful Media!

1 komentarz:

  1. Czytam aktualnie inny magazyn English Matters - nie spodziewałam się, że tak mocno się wciągnę.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria