wtorek, 9 czerwca 2015

Garść informacji o mnie, czyli nominacje!


Hej kochani!
Dzisiaj luźniejszy post, a mianowicie chcę odpowiedzieć na trzy nominacje które dostałam. Mam nadzieję, że wam się spodoba :)
Enjoy!

Liebster Blog Award - nominacja od W krainie słów...


1. Masz nawyk jedzenia lub picia w trakcie czytania książki?
 Mam nawyk jedzenia w czasie czytania. Przykładem są tosty na wielkim talerzu. Najczęściej książka jest po prawej stronie, a trochę dalej po lewej tosty. Brawa dla mnie, bo jeszcze nigdy nie ubrudziłam w ten sposób książki! :D
                                      
2. Masz jakiekolwiek dziwne (albo nie) nawyki związane z czytaniem?
 Kiedyś, gdy zaczynałam nową książkę, to nie mogłam skończyć czytać, dopóki nie doszłam do trzycyfrowej liczby stron (np. 120). Teraz zaś, za każdym razem kiedy robię sobie przerwę w czytaniu i wkładam zakładkę, to za każdym razem patrzę, gdzie jestem (od góry na kartki).

3. Gdzie trzymasz swoje książki?
 Na regałach :D A gdy jest w trakcie czytania, to leży albo na łóżku, albo na podłokietniku łóżka ;)

4. Biblioteka czy księgarnia?
 Księgarnia!

5. Czy istnieje książka, która podbiła twoje serce, do której wracasz cały czas i nie masz jej dosyć?
 Jest kilka takich książek. Po pierwsze Harry Potter. Po drugie Igrzyska śmierci, a po trzecie Drugie życie Bree Tanner.

6. Oglądasz ekranizacje powieści?
 Jasne! Uwielbiam oglądać filmy i seriale, a jeśli jest to ekranizacja na podstawie przeczytanej przeze mnie książki to z chęcią ją oglądam. Chociaż parę razy zdarzyło mi się najpierw obejrzeć film, a dopiero później przeczytać książkę.

7. Lubisz czytać klasykę?
 Przeczytałam dopiero dwie książki z klasyki, ale dlaczego nie. Chcę wiedzieć, jak w dawnych czasach było postrzegane życie, dlatego z chęcią sięgam po klasykę i powoli robię jej miejsce na półce :)

8. Pora dnia, w której najczęściej sięgasz po książkę?
 Popołudniami po szkole lub wieczorem.

9. Zdarza Ci się czytając zapomnieć o całym świecie?
 Czasami :)

10. Próbujesz swoich sił w pisaniu powieści, opowiadań?
 Jasne! Zawsze warto próbować, tym bardziej, że uwielbiam tworzyć własne historie, odkąd skończyłam dziewięć lat. Teraz kontynuuję zaczętego przeze mnie kiedyś fanficka i tworzę powieść. Zobaczymy, jak daleko to zajdzie :)

11. Ulubiony gatunek literacki?
 Młodzieżówki, fantastyka, przygodowe, obyczajowe. Nie jestem w stanie wybrać jednego ;)



 Liebster Blog Award - nominacja od Magia Książek


1. Wspomnienie, które zapamiętasz na całe życie?  
 Jest naprawdę wiele takich wspomnień :) McDonald o 3 w nocy, pierwsze targi... ;)

2. Dlaczego zdecydowałaś/eś założyć się bloga?  
Ponieważ uwielbiam czytać i pisać. A gdy odkryłam, że można to połączyć, to pomyślałam sobie: "Czemu nie?" ;)

3. Ulubiony rodzaj książek? 
Patrz: pytanie numer 11

4. Jakie miejsce (rzeczywiste lub fantastyczne) chciałbyś/chciałabyś odwiedzić? 
 Odpowiedź może być tylko jedna - Hogwart! A z rzeczywistych to chciałabym zobaczyć Londyn.

5. Czego chciałbyś/chciałabyś w życiu spróbować? 
 Prawdę mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałam :D Chciałabym w czymś zagrać. W jakimś filmie. I obejrzeć go później. I się załamać moją grą aktorską :D

6. Jaka piosenka mogłaby opisywać Twoje życie? 
 Byłby to zdecydowanie remix kilkunastu piosenek. Trudno mi wybrać jedną.

7. Czy była jakaś książka, po której przeczytaniu miałeś/łaś ochotę rzucić nią o ścianę? 
 Gdy tylko skończyłam Oddychając z trudem autorstwa Rebecci  Donovan, to myślałam, że wyrzucę tą książkę przez okno. Ci co czytali, wiedzą o co chodzi. Końcówka mnie całkowicie rozbiła!

8. Jaka jest rzecz, której nigdy byś nie zrobił/ła? 
 Jest dużo takich rzeczy. Nie wyszłabym za kogoś z przymusu, nie zjadłabym takich dziwnych dań jak ślimaki czy gałki oczne…

9. Jakie jest twoje hobby i dlaczego akurat to? 
 Jednym z moich licznych hobby jest pieczenie ciast i ciasteczek. Dlaczego? Odkąd byłam mała pomagałam cioci i babci w tym, a teraz często sama coś robię :)

10. Czy jest jakaś rzecz, która wyróżnia Cię od innych? 
 Każdy jest wyjątkowy i warto o tym pamiętać! W każdym razie ja niczego takiego nie znajduję ;) No chyba, że nadmierna wredota i sarkazm.

11. Kogo w swoim życiu najbardziej cenisz?
Jeśli chodzi o rzecz, to czas. Zaś z osób… Chyba mojego tatę, który przeszedł przez kilka niezbyt miłych sytuacji, wytrzymuje ze mną, a mimo tego chodzi z uśmiechem na twarzy :)




Gatunki muzyczne: BOOK TAG – nominacja od W krainiesłów…


 Havy metal

Książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać
Zaczęłam czytać Wielkiego Gatsby’ego który bardzo mi się podoba, ale nie jestem w stanie przez niego przebrnąć.

Death metal

Książka, w której jest dużo śmierci
Znów mogłabym wymienić Harry’ego Pottera, ale tym razem powiem – Dary Anioła. Czytałam tylko trzy pierwsze części, a i tak tyle osób umarło, że szkoda gadać.

Reggae

Książka przy, której czytaniu byłeś wesoły.
Charlie i fabryka czekolady oraz 19 razy Kathernie.


Pop

Książka tak popularna, że musiałeś ją przeczytać
Gwiazd naszych wina, Dary Anioła, Mara Dyer.

Rap

Książka z najlepszymi dialogami
Dary Anioła! Jace i jego sarkazm

Emo

Książka tak smutna, że cię zdołowała
Wbrew wszystkiemu Gwiazd naszych wina jest smutną historią i idealnie pasuje do tej kategorii.

Elektroniczna

Książka z najlepszą parą
Mogłabym wymieniać pary godzinami, ale decyduję się na dwie – Evan i Emma (Powód by oddychać) oraz Carter i Allie (Wybrani)

Blues

Książka, którą uwielbiasz mimo smutnego zakończenia
Jest kilka takich książek, ale tym razem wymienię Kosogłosa.

Klasyka

Książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz
Hobbit. Przecież to klasyka fantastyki, prawda? :D

Folklor

Książka, w której poznałeś inną kulturę
Myślę, myślę i nic wymyślić nie mogę.

Country

Książka, której akcja dzieje się we wsi lub małym miasteczku
Cudowne i ukochane Tak wygląda szczęście!

Rock

Książka z najlepszym "hardcorowym" bohaterem
Akademia Wampirów i mowa tu o Rose.

Dance

Książka z wątkiem tanecznym
I znów pustka w głowie!

Disco polo

Książka, która ci się spodobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.
Byłam negatywnie nastawiona do Zniknięcia Sary Nadii Szagdaj, ponieważ jest to kryminał, a ja nie przepadam za tym gatunkiem, ale ta książka okazała się bardzo dobra!

Poezja śpiewana

Książka, w której występuje poezja.
Dom Nocy – nie pamiętam dokładnie która część, ale wiem, że jest.

Rock alternatywny

Książka, która miesza wiele stylów literackich.
Może dla odmiany wspomnę teraz o Rodzie J.D. Horna :D W sumie większość paranormali tutaj pasuje.



Moje książkowe nawyki – nominacja od Galeria książek


1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
U mnie w domu jest to najczęściej moje łóżko, zaś u mojej babci u której spędzam dużo czasu, jest to fotel. 

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy może przypadkowych rzeczy?
Używam zakładek, ale parę razu zdarzyło mi się użyć chusteczki, paragonu, biletu czy papierka po cukierku.

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Najczęściej staram się dojść do końca rozdziału, ale jak nie mogę wytrzymać to do końca strony. Nie przepadam za kończeniem w połowie kartki.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?
Często jem, rzadko piję. Jakoś tak.

5. Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki albo oglądać film podczas czytania?
Kiedyś potrafiłam tak się wciągnąć w czytanie, że film w tle zupełnie mi nie przeszkadzał, ale teraz jest przeciwnie. Za to potrafię słuchać muzyki, ale najczęściej jest to muzyka filmowa (bez słów) z Darów Anioła. 

6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka naraz?
Starałam się czytać jedną, ale obecnie czasami są to po dwie, trzy naraz.

7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?
Najczęściej w domu, ale najlepiej mi się czyta w samochodzie. Czytam także w autobusach, autokarach i czasami na lekcji ;)

8. Czytasz na głos czy w myślach?
Preferuję czytanie w myślach, bo gdy czytam na głos strasznie szybko się męczę i tracę wątek. Dlatego bardzo, bardzo rzadko czytam na głos.

9.  Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Kiedyś czytałam na początku ostatnie zdanie książki, ale oduczyłam się tego. Co do pomijania fragmentów, to owszem. Czasami, w trakcie bardzo nudnej książki bądź lektury pomijamy po np. trzy akapity z każdej strony i czytam tylko dialogi :)

10. Czy zaginasz grzbiet książki?
Nigdy! Chyba, że przypadkowo.


Nominuję was wszystkich! Osoby chętne zapraszam do odpowiedzenia na zadane przeze mnie pytania (poniżej) i wstawienie linka w komentarzu. Z chęcią poznam wasze odpowiedzi :)

Pytania:
1. Jaki jest twój ulubiony film?
2.? Gdybyś mógł/mogła przenieść to wybranej epoki, jaką byś wybrał/a?
3. Jakie są twoje trzy marzenia?
4. Zdarza ci się płakać podczas czytania książek?
5. Znasz książkę z ładną okładką, ale beznadziejnym środkiem?
6. Jakie jest twoje motto w życiu?
7. Jak wyglądają twoje wymarzone wakacje?
8. Wolałbyś/wolałabyś zakuwać całą noc bez możliwości przeczytania chociaż fragmentu książki i dostać szóstkę czy czytać przez całą noc i dostać jedynkę bez możliwości poprawy?
9. Co według ciebie jest pasjonujące w zawodzie pisarza?
10. Czytasz książki polskich autorów?
11. Masz trzy dowolne życzenia. Jakby one brzmiały?


Sophie

3 komentarze:

  1. Gratuluję tylu nominacji! :D Wiele ciekawych rzeczy można było się o Tobie dowidzieć, czytając Twoje odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Deep In Dreams

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to kiedyś napisała pani Musierowicz "Lepiej czytać przy jedzeniu, niż wcale" więc ja też chętnie sięgam po coś smacznego podczas lektury bo czemuż bym miała nie łączyć dwóch ulubionych czynności? ^^

    Pozdrawiam!
    bookowniczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. McDonald o 3 w nocy, łohoho :D Takie wspomnienia są najlepsze, wiem coś o tym :D

    Galeria Książek

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria