piątek, 20 maja 2016

Na językach - English Matters 53/2015

Po dłuższym czasie przychodzę do Was z recenzją magazynu "English Matters", tym razem wydania 53/2015. W tym numerze poczytamy o: byciu Au Pair, karierze Johny'ego Deppa, zagranicznych aktorach, Cyprze, amerykańskiej literaturze oraz różnicami między północą, a południem. Tym razem nauczymy się jak poprawnie zadawać oraz konstruować pytania. Na koniec można zapoznać się z tekstem piosenki "Closer to the Edge" zespołu 30 Seconds to Mars.

This & That - w tym dziale zostają nam przedstawione trzy propozycje spędzenia wakacji w Stanach Zjednoczonych. Najbardziej spodobał mi się artykuł o Disney World (koniecznie muszę kiedyś tam pojechać!), chociaż Park Wodny w Kansas oraz Centrum Handlowe w Minnesocie nie brzmią źle. 

People and Lifestyle - gwiazdą numeru jest Johny Deep, którego podziwiam za jego grę aktorską, zwłaszcza w "Piratach z Karaibów". Wiedzieliście, że zaczynał on jako muzyk? Wiele ciekawostek na temat mężczyzny, a także jego ról. W tym dziale znajduje się także "Vocab Trainer" gdzie przedstawione są zupełnie inne gatunki filmów, np. cyberpunk, film-noir bądź mockumentary. Drugim bardzo ciekawym dla mnie artykułem jest On Par with the Family, gdzie dowiemy się wiele o pracy Au Pair, a także wymaganiach, aby nią zostać. Zespołem o którym mowa w tym numerze, jest 30 Seconds to Mars. Mowa tu o dwóch braciach którzy założyli zespół, a także o ich karierze muzycznej oraz aktorskiej. 

Culture - ciekawe porównanie północnej i południowej części Wielkiej Brytanii, pod względem mowy, pogody, a także mieszkańców. Następnie tekst o zagranicznych gwiazdach filmowych. Niektórzy mogą być wam znani, inni nie. Dobry pomysł, fajnie było przeczytać o aktorach, którzy robią karierę za granicą, a my nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Znajduje się tu także artykuł idealny dla książkoholików, mianowicie klasyka literatury zagranicznej, głównie tworzona podczas II wojny światowej, jednak nie zabraknie tutaj także nowszych tytułów. 

Travel - interesujący artykuł o Cyprze, dzięki którym ta wyspa trafiła na moją listę "do zwiedzenia", oraz o niezbyt miłych rzeczach, które mogą nam się zdarzyć podczas wyjazdu.

Conversation Matters - jak poprawnie zadawać i konstruować pytania. Na pewno mi się to przyda!

Leisure - tekst piosenki "Closer to the Edge" zespołu 30 Seconds to Mars, a także tłumaczenie poszczególnych zwrotów. 





8/10




Słówko numeru: by a strange coincidence | dziwnym zbiegiem okoliczności



 Za możliwość poduczenia się języka angielskiego dziękuję wydawnictwu Colorful Media!

1 komentarz:

  1. Czytam aktualnie inny magazyn English Matters - nie spodziewałam się, że tak mocno się wciągnę.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Bardzo mi miło jeśli komentujesz moje posty, ale jeśli nie przeczytałeś całego posta to go nie komentuj 'tak' lub 'nie' bądź 'przeczytam' lub 'nie przeczytam'. Wykaż się i skomentuj po przeczytaniu. Dziękuję.

Pozdrawiam,
Sophie Carmen