poniedziałek, 8 grudnia 2014

Wywiad z Agnieszką Michalską - autorką "Kronik Ciemności"

Dzisiaj chcę wam przedstawić wywiad z polską autorką, która napisała Kroniki Ciemności. A tutaj możecie znaleźć recenzję ;)
Nie ma co przedłużać, zapraszam! :)


Opowiedz coś o sobie.
Nie cierpię tego pytania, ale dam radę. Nazywam się Agnieszka Michalska. Pochodzę z województwa Wielkopolskiego, gdzie obecnie mieszkam i uczę się w liceum dla dorosłych. Poza pisaniem lubię słuchać muzyki, podróżować rowerem, ale przede wszystkim jestem zapaloną serialoholiczką amerykańskich produkcji. W 2013 roku debiutowałam książką pt. Kroniki Ciemności. Łowca demonów. Jestem w trakcie pisania kolejnej książki, która rozpocznie zupełnie nową serię, a mianowicie Istoty Mroku. Zbieram powoli również materiały na swój pierwszy kryminał, którego tytuł będzie nosił Autostrada 65.

Kim chcesz zostać w przyszłości?
Po zakończeniu liceum planuję iść na studia dziennikarskie, więc chyba poświęcę się tej profesji. Ale oczywiście będę ją dzielić z pisaniem, ponieważ od zawsze chciałam zostać autorką swoich własnych książek. Dziennikarka i pisarka - to, kim chcę być w przyszłości.

Co zachęciło cię do napisania Kronik Ciemności? Co było twoją inspiracją?
Do napisania Kronik Ciemności tak naprawdę nic mnie nie zachęciło. Było to spontaniczne. Po prostu po pewnej przerwie, postanowiłam wyjąć swoje notatki z szuflady. Zdmuchnęłam z nich kurz i zasiadłam do pisania. Nie kierowałam się niczym specjalnym, oprócz tego, że znów chciałam wejść w mój świat, za którym tęskniłam. A pomysłów w mojej wyobraźni trochę się przez ten czas nazbierało...

 Nie zamierzasz napisać następnej części Kronik Ciemności. Dlaczego?
Kroniki Ciemności to było dzieło niedojrzałej nastolatki, zafascynowanej postaciami nie z tego świata i jej ukochanym serialem. Teraz jestem zupełnie inną osobą. Myślę bardziej dojrzale, co będzie widać po nowych postaciach i ich sposobie bycia. Pojawią się wątki intymnie, więcej brutalnych walk, ale oczywiście i istoty pochodzące z mroku (coś zostało mi z nastolatki, którą byłam) jak wskazuje na to sam tytuł. W końcu będzie to książka fantasy. Ale przede wszystkim ten (jak i każdy kolejne) utwór nie będzie inspirowany żadnym serialem czy tym podobne. Będzie to mój świat, stworzony przeze mnie osobiście. Chociaż może nie do końca, bo w Istoty Mroku wykorzystuję także trochę autentycznej historii. A kryminał pt. Autostrada 65 to już zupełnie inny świat.

To może powiedz coś więcej o Istotach mroku :) 
Istoty Mroku będą opowiadać wydarzenia, które miały miejsce na początku XX wieku w Wielkiej Brytanii, a które zostały pogrzebane głęboko pod ziemią i zatuszowane przez pewnych ludzi. Pierwszy tom o tym samym tytule, będzie przedstawiać losy dziewczyny - Charlotte Perri. Charlie, która została przyjęta do terminu przez gburowatego i wymagającego Łowcę demonów, będzie przygotowywać się do nadchodzącej wojny. Niestety, długo nie będzie jej to dane, bo już po trzech miesiącach nauki będzie zmuszona rozdzielić się ze swoim mistrzem i stanąć oko w oko z mrożącym krew w żyłach ludzi i nie tylko ludzi, tajemniczym mężczyzną. Niewinni będą tonąć, Stosy będą płonąć! Nie zazna nikt spokoju, Wszyscy ruszą do boju!
*
Wierszyk wymyślony na potrzeby wywiadu ;)*

Ale fajny! Często zdarza ci się wymyślić coś takiego?
Zauważyłam, że coraz częściej :) Dlatego też "Istoty Mroku" będą bogate w rymowane wiersze! Praktyka czyni mistrza! 

A kto jest twoją ulubioną postacią?
Jeżeli chodzi o Kroniki Ciemności był nią Łowca demonów - władający mieczem, przystojny mężczyzna, owiany tajemnicą, pojawiający się nie wiadomo skąd, niosący pomoc młodej czarownicy. Natomiast w Istoty Mroku nie umiem jednoznacznie wskazać osoby. Każda z nich (bardziej tych głównych postaci) jest dla mnie tak samo ważna, dlatego będę tak samo znosić katusze, jeżeli coś im się stanie niedobrego - kto mnie tam wie, jakie tortury im zgotuję. Ich cierpienie jest moim cierpieniem.

Czy jakaś postać odpowiada osobie z twojego życia? 
Postacie tworzone przeze mnie z całą pewnością posiadają jakąś cząstkę mnie samej. Może nawet nie jestem ich świadoma, ale w większości (czy to tych dobrych, czy złych wydarzeń) powstają na skutek moich przeżyć, doświadczeń życiowych. Przeważa na pewno moja wyobraźnia. Bez wątpienia nie stworzyłam jeszcze w pełni postaci na wzór mnie samej. I chyba nigdy się nie odważę. Oczywiście tworzę również na wzór przypadkowo spotkanych osób i kto wie, może ktoś samego siebie odkryje na kartach moich powieści.

Co pomaga ci pisać? 
Niewątpliwie największą inspirację czerpię z muzyki. To ona niewątpliwie wpływa na moją twórczość. Czasami, kiedy nie dopisuje mi wena, mogę całymi dniami słuchać muzyki, aby potem zainspirowana przenosić swój nastrój na papier. Z całą pewnością pisać pomagają mi również wyciszenie, medytacja i w pełni skoncentrowanie się na zadaniu.

Dlaczego zaczęłaś pisać?
Przede wszystkim chodziło o spełnienie swojego marzenia o wydaniu własnej książki. Pragnęłam zobaczyć swoje imię i nazwisko pośród innych tytułów na półce. To było moim głównym motywem, kiedy zdecydowałam się posłać moje pierwsze, większe dzieło do wydawnictwa. A drugim, chciałam się po prostu podzielić z innymi moją twórczością, wprowadzić czytelników w świat nieograniczonej wyobraźni. I pokazać, że każdy kto ma marzenia, może je spełnić, tak jak ja to zrobiłam!

Jak byś zachęciła innych do przeczytania swojej powieści? 
Jeżeli lubicie książki z dreszczykiem emocji i niespodziewanych zwrotów akcji, oraz brutalne sceny walki, gdzie leje się krew, a romans jest odłożony gdzieś na ostatnią półkę - Istoty Mroku są właśnie dla ciebie!

Coś od siebie? :)
Dziękuję za rozmowę i pozostaje mi tylko zachęcić Was do sięgnięcia w przyszłym roku po Istoty Mroku i oczekiwanie na mój pierwszy kryminał pt. Autostrada 65!
Autorka Agnieszka Michalska
strona na Facebook'u


Mam nadzieję, że się wam podobało. Jeśli chcecie więcej wywiadów, koniecznie podajcie jakieś propozycje! :)




Całuję,
Sophie Carmen

2 komentarze:

  1. Świetny wywiad, pozostaje mi czekanie na nowe książki Pani Agnieszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam książek autorki jednak chyba się skuszę.


    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria