czwartek, 12 marca 2015

Megan McDonald - Hania Humorek i Smrodek: Poszukiwacze skarbu



Kiedy rodzina Humorków zarzuca kotwicę na wyspie „Oki-Doki”, wita ich tajemniczy kapitan Straszak, jednooki pirat z krzaczastą brodą i mapą skarbów. Zanim zdążysz wypowiedzieć „skrzynia umarlaka”, Smrodek i Hania wyruszą na poszukiwanie złota. Ale nie tylko oni chcą zdobyć skarb. Czy Szalona Ziuta i Smrodek Zgniłek pokonają swoich rywali? Najpierw muszą znaleźć ukryte wskazówki, złamać zaszyfrowane kody i rozwiązać skomplikowane zagadki – a czas ucieka! 

O wybraniu tej książeczki zadecydował mój bart. Na początku nie byłam do niej za bardzo przekonana, ale po dłuższym zastanawianiu się, doszłam do wniosku, że mogę spędzić miło pół godziny. Gdy tylko pojawiła się u mnie w domu wzięłam się za jej czytanie. Poszukiwacze skarbu okazali się bardzo optymistyczną książką idealną dla dzieci w wieku 7-12 lat.

Mimo tego, że jest to 12 tom przygód Hani Humorek nie ma większych problemów aby zacząć od niego. Czytelnik od razu poznaje się z bohaterami więc znajomość poprzednich tomów nie jest konieczna. Literki są duże, format mały, a rysunki kolorowe, co także sprawia, że dziecko chętniej sięga po Hanię Humorek.

Hania Humorek i Smrodek: Poszukiwacze skarbu to bardzo przyjemna książka dla dzieci. Odpowiedni format ułatwia czytanie, a duża ilość obrazków tylko zachęca do dalszego zapoznania się z książeczką. Jeśli wasze dziecko bądź młodsze rodzeństwo, które dopiero zaczyna czytać, albo nie jest do tego przekonane, polecam książki z serii Hani Humorek z dużą dozą humoru.

Oczami dziecka

Ta historia opowiada o Hani Humorek i jej bracie Smrodku. Pojechali wraz z rodzicami na wakacje na Wyspę Piratów. Pomysł jest fajny, ale niektóre rzeczy były dla mnie niezrozumiałe. Kolorowe obrazki bardzo mi się podobają i dobrze oddają emocje. Bohaterzy są ciekawi i bardzo ich polubiłem. Hania i Smrodek mają poczucie humoru, mógłbym się z nimi przyjaźnić. Dzieci mają bardzo bujną wyobraźnię.
W powieści czasami są trudne dla mnie słowa co trochę przeszkadzało mi w czytaniu. Sposób pisania jest łatwy i dzięki niemu szybko się czyta.
Na końcu książki znajdują się bardzo ciekawe i śmieszne Zasady Piratów.





7/10





„Nigdy nie wiadomo, kiedy człowiek utknie na bezludnej wyspie jak Robinson Crusoe i będzie musiał wysłać sygnał z prośbą o pomoc.”





Hania Humorek
Hania Humorek | Hania Humorek zostaje gwiazdą | Hania Humorek ratuje świat | Hania Humorek przepowiada przyszłość |Doktor Hania Humorek | Hania Humorek ogłasza niepodległość | Hania Humorek. W osiem i pół dnia dookoła świata | Hania Humorek idzie na studia | Hania Humorek mały detektyw | Hania Humorek i wakacje z dreszczykiem | Hania Humorek i wielki pech | Hania Humorek i Smrodek:Poszukiwacze skarbu | Hania Humorek i Smrodek: Wielka, straszna ciemność




Za możliwość wyruszenia na poszukiwanie skarbu dziękuję wydawnictwu Egmont!

1 komentarz:

Bardzo mi miło jeśli komentujesz mój post! Ciepło zachęcam do wyrażenia swojej własnej opinii :)
Daria